Studium tACT 2024 – 26


Studium tACT – terapia akceptacji i zaangażowania w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną

Dla kogo?

Dla wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą i chcących rozwijać swoje kompetencje pomocowe. Dla osób chcących poszerzyć swój warsztat pracy i dbających o rozwój własny.

Na czym polega?

Studium składa się z następujących części:

  • zagadnienia ogólne (takie jak wprowadzenie do kontekstualnego behawioryzmu, nauka tworzenia diagnoz funkcjonalnych, praca w oparciu o model DNA-V dedykowany młodzieży czy praca w relacji terapeutycznej);
  • zagadnienia szczegółowe (rozwój psychoseksualny, praca z rodzicami, diadą rodzicielską, pomoc osobom o szczególnych potrzebach edukacyjnych, praca grupowa z dziećmi i młodzieżą);
  • praca własna (zjazdy poświęcone lepszemu rozumieniu siebie w roli osoby pomagającej, zajęcia superwizyjne i tworzenie w podgrupach projektu w oparciu o zdobytą wiedzę).

Pracujemy stacjonarnie w małej bezpiecznej grupie.

W czym pomaga?

  • dostarcza szczegółowej wiedzy dotyczącej ACT i kontekstualnego behawioryzmu w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz ich otoczeniem;
  • daje konkretne narzędzia psychologiczne;
  • buduje świadomość psychologiczną i ciekawość;
  • pozwala doświadczyć na sobie prezentowanych treści, technik oraz sposobów interwencji;
  • zwiększa elastyczność psychologiczną osób uczestniczących i ich dobrostan psychologiczny;
  • buduje grupę osób z podobnymi doświadczeniami, co pozwala na dawanie i doświadczanie wsparcia oraz inspiracji;
  • zmienia oblicze polskiej edukacji.

Co oferujemy?

  • 288 godzin pracy warsztatowej z dwójką osób trenerskich.
  • Pracę w małej grupie (do 22 osób).
  • Bezpieczeństwo, wsparcie i rozwój.
  • Kontakt z najlepszymi w Polsce specjalistami i specjalistkami terapii ACT w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  • Pracę w siedzibie Fundacji Psycho-Edukacja znajdującej się w sercu starej, warszawskiej Pragi.
  • Materiały z zajęć w formie PDF.

Twórcy programu o studium:

Kontekstualne nauki o zachowaniu (CBS) są obecnie najszybciej rozwijającym się i najbardziej obiecującym podejściem w psychologii i psychoterapii. Odchodzi się w nich od diagnoz psychiatrycznych (nozologicznych), zamiast tego skupiamy się na konkretnych problemach ludzi, z którymi pracujemy, oraz na kontekście, w jakim te problemy się pojawiają. Temu podejściu przyświeca myśl, że cierpienie psychiczne nie jest reakcją patologiczną, a odpowiedzią na niesprzyjające warunki życia, połączoną ze sztywnymi sposobami reagowania na nie. Dzięki holistycznemu podejściu do zdrowia psychicznego możliwe jest wdrażanie idei nauczania równoległego na poziomie szkoły, czyli jednoczasowego przekazywania wiedzy przedmiotowej oraz kształtowania umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów. Program ten jest nastawiony na profilaktykę wczesną i pierwotną zdrowia psychicznego, to znaczy nie jest nastawiony na leczenie konkretnych zaburzeń, ale przekazywanie wiedzy i umiejętności, jak się przed nimi chronić. Jest to nowatorskie podejście na gruncie polskim.

Przedstawiony poniżej program studium jest już piątą edycją naszego kursu. Poprzednie edycje realizowane w m. st. Warszawa we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń objęły łącznie 55 pracowników placówek oświatowych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem.

dr Konrad Ambroziak i Hubert Czupała

Harmonogram studium

TematProwadzącyTermin
Diagnoza nozologiczna a diagnoza funkcjonalnaKonrad Ambroziak, Mikołaj Centkowski9-10 listopada 2024
Etyka i podstawowe założenia filozoficzne kontekstualnych nauk o zachowaniaKonrad Ambroziak, Hubert Czupała14-15 grudnia 2024
Praca oparta na wartościachHubert Czupała, Joanna Niemczaktermin zostanie potwierdzony w późniejszym terminie
Wprowadzenie do modelu DNA-V – prace terapeuyczna z nastolatkamiKonrad Ambroziak, Joanna Niemczak11-12 stycznia 2025
Postrzeganie samego siebie i praca zachowaniami prospołecznymiKonrad Ambroziak, Kamila Trąbińska22-23 lutego 2025
Wstęp do pracy projektowej i superwizjiKonrad Ambroziak, Paulina Forystek15-16 marca 2025
Self-practice, self-reflection, czyli praca własnaKonrad Ambroziak, Mikołaj Centkowski12-13 kwietnia 2025
Praca w relacji terapeutycznej – elementy FAPHubert Czupała, Konrad Ambroziak17-18 maja 2025
Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieżyPaulina Forystek, Konrad Ambroziak21- 22 czerwca 2025
Odosobnienie. Praca własna plus trening uważności
początek lipca 2025 (40 godzin dydaktycznych)
Rozpoznawania krzywdzenia dzieci i młodzieżyKonrad Ambroziak, Paulina Forystek13- 14 września 2025
Superwizja i zajęcia projektoweHubert Czupała, Konrad Ambroziak18-19 października 2025
Uważne rodzicielstwoAleksandra Żabicka, Magda Żubicka15-16 listopada 2025
Praca z diadą rodzicielskąHanna Miecznikowska, Konrad Ambroziak13-14 grudnia 2025
Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnychKamila Trąbińska, Magda Żubickastyczeń 2026
Gry w dobre zachowane – praca z grupą młodszych dzieciAleksandra Żabicka, Kamila Trąbińskaluty 2026
Praca grupowa z nastolatkami – Trening Umiejętności ŻyciowychKonrad Ambroziak, Joanna Niemczakmarzec 2026
Self-practice, self-relfection 2, czyli podsumowanie pracy własnejKonrad Ambroziak, Hanna Miecznikowskakwiecień 2026
Podsumowanie zajęć projektowych. Uroczyste zakończenie studiumHubert Czupała, Konrad Ambroziak9-10 maja 2026