Studium tACT – terapia akceptacji i zaangażowania w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną
To kolejna, piąta już edycja szkolenia. Wiemy, jak wcielać założenia terapii ACT i kontekstualnych nauk o zachowaniu w pracę pomocową młodym ludziom i ich osobom opiekuńczym. Cały czas się doskonalimy i zmieniamy, dlatego w tej edycji rozszerzyliśmy szkolenie o pracę z diadą rodzicielską, pracę grupową z osobami nastoletnimi i większą ilość pracy własnej. Jeżeli chcesz doskonalić zarówno swój warsztat pracy, jak i samego/samą siebie, to szkolenie jest dla Ciebie.
Dla kogo?
Dla wszystkich osób pracujących z dziećmi i młodzieżą i chcących rozwijać swoje kompetencje pomocowe. Dla osób chcących poszerzyć swój warsztat pracy i dbających o rozwój własny.
Na czym polega?
Studium składa się z następujących części:
Pracujemy stacjonarnie w małej bezpiecznej grupie.
W czym pomaga?
Co oferujemy?
Twórcy programu o studium:
Kontekstualne nauki o zachowaniu (CBS) są obecnie najszybciej rozwijającym się i najbardziej obiecującym podejściem w psychologii i psychoterapii. Odchodzi się w nich od diagnoz psychiatrycznych (nozologicznych), zamiast tego skupiamy się na konkretnych problemach ludzi, z którymi pracujemy, oraz na kontekście, w jakim te problemy się pojawiają. Temu podejściu przyświeca myśl, że cierpienie psychiczne nie jest reakcją patologiczną, a odpowiedzią na niesprzyjające warunki życia, połączoną ze sztywnymi sposobami reagowania na nie. Dzięki holistycznemu podejściu do zdrowia psychicznego możliwe jest wdrażanie idei nauczania równoległego na poziomie szkoły, czyli jednoczasowego przekazywania wiedzy przedmiotowej oraz kształtowania umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów. Program ten jest nastawiony na profilaktykę wczesną i pierwotną zdrowia psychicznego, to znaczy nie jest nastawiony na leczenie konkretnych zaburzeń, ale przekazywanie wiedzy i umiejętności, jak się przed nimi chronić. Jest to nowatorskie podejście na gruncie polskim.
Przedstawiony poniżej program studium jest już piątą edycją naszego kursu. Poprzednie edycje realizowane w m. st. Warszawa we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń objęły łącznie 55 pracowników placówek oświatowych.
Zapraszamy do zapoznania się z programem.
dr Konrad Ambroziak i Hubert Czupała
Harmonogram studium
Temat | Prowadzący | Termin |
Diagnoza nozologiczna a diagnoza funkcjonalna | Konrad Ambroziak, Mikołaj Centkowski | 9-10 listopada 2024 |
Etyka i podstawowe założenia filozoficzne kontekstualnych nauk o zachowania | Konrad Ambroziak, Hubert Czupała | 14-15 grudnia 2024 |
Praca oparta na wartościach | Hubert Czupała, Joanna Niemczak | termin zostanie potwierdzony w późniejszym terminie |
Wprowadzenie do modelu DNA-V – prace terapeuyczna z nastolatkami | Konrad Ambroziak, Joanna Niemczak | 11-12 stycznia 2025 |
Postrzeganie samego siebie i praca zachowaniami prospołecznymi | Konrad Ambroziak, Kamila Trąbińska | 22-23 lutego 2025 |
Wstęp do pracy projektowej i superwizji | Konrad Ambroziak, Paulina Forystek | 15-16 marca 2025 |
Self-practice, self-reflection, czyli praca własna | Konrad Ambroziak, Mikołaj Centkowski | 12-13 kwietnia 2025 |
Praca w relacji terapeutycznej – elementy FAP | Hubert Czupała, Konrad Ambroziak | 17-18 maja 2025 |
Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży | Paulina Forystek, Konrad Ambroziak | 21- 22 czerwca 2025 |
Odosobnienie. Praca własna plus trening uważności | początek lipca 2025 (40 godzin dydaktycznych) | |
Rozpoznawania krzywdzenia dzieci i młodzieży | Konrad Ambroziak, Paulina Forystek | 13- 14 września 2025 |
Superwizja i zajęcia projektowe | Hubert Czupała, Konrad Ambroziak | 18-19 października 2025 |
Uważne rodzicielstwo | Aleksandra Żabicka, Magda Żubicka | 15-16 listopada 2025 |
Praca z diadą rodzicielską | Hanna Miecznikowska, Konrad Ambroziak | 13-14 grudnia 2025 |
Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych | Kamila Trąbińska, Magda Żubicka | styczeń 2026 |
Gry w dobre zachowane – praca z grupą młodszych dzieci | Aleksandra Żabicka, Kamila Trąbińska | luty 2026 |
Praca grupowa z nastolatkami – Trening Umiejętności Życiowych | Konrad Ambroziak, Joanna Niemczak | marzec 2026 |
Self-practice, self-relfection 2, czyli podsumowanie pracy własnej | Konrad Ambroziak, Hanna Miecznikowska | kwiecień 2026 |
Podsumowanie zajęć projektowych. Uroczyste zakończenie studium | Hubert Czupała, Konrad Ambroziak | 9-10 maja 2026 |