Projekt „Aktywna młodzież”
Wiemy, że wśród młodych ludzi dochodzi do coraz częstszych kryzysów psychicznych. Wiemy, że młode osoby cierpią. Wiemy, że większość życia młodych osób obraca się wokół szkoły i problemów z nią związanych. Wiemy, że szczególnie narażone na cierpienie psychiczne są osoby należące do grupy osób LGBTQ+. Czego nie wiemy? Jak swoją sytuację postrzegają same młode osoby, co im potrzeba, co chciałyby powiedzieć dorosłym? Dlatego zapraszamy chętne młode osoby do projektu “Aktywna młodzież”. Chcemy dać Wam przestrzeń do opowiedzenia osobom dorosłym o Waszych problemach związanych z identyfikacją psychoseksualną, odtrąceniem, problemach z lękiem i niskim natsrojem! Czasem o czym nie można mówić, można zaśpiewać.
Program aktywna młodzież jest oparty o założenia Prosocial – Prospołeczności, wypracowanych przez organizację Prosocial World – Prosocial Schools. Dzięki uczestnictwu w projekcie będziecie mogli zwiększyć rozumienie samych siebie, zobaczyć, jak tworzyć zgrane grupy, oraz przekazać swoją wiedzę i doświadczenie innym. Z pomocą profesjonalnych muzyków stworzycie własny projekt muzyczno-wizualny opowiadający o problemach z jakimi wy i wasi rówieśnicy się zmagają.
LET’S PLAY! 🙂
Dla kogo? Dla osób uczących się w szkołach ponadpodstawowych, które:
- chcą mieć wpływ na to, jak wygląda i będzie wyglądał świat
- chcą wspierać rozwój swoich społeczności
- przejmują się sytuacją geopolityczną w której obecnie się znajdujemy i chcieliby poczuć, że jest coś, co mogą zrobić by pomóc
- identyfikujących się jako osoby LGBTQ+ lub z nimi sympatyzujące i chcące poprawić sytuację społeczności
- chcą pomóc zrozumieć dorosłym, z jakimi problemami psychologicznymi zmagają się one i ich rówieśnicy
- interesują się muzyką (grają na instrumencie i/lub śpiewają i/lub interesują się produkcją muzyki elekronicznej i/lub muzycznych klipów i/lub promocją muzyczną) pamiętaj: chodzi o zainteresownie a nie koniecznie bycie w szkole muzycznej 🙂
Co stworzycie?
własny projekt muzyczno-wizualny nadzorowany przez profesjonalnych muzyków
Nad czym będziecie pracowali?
nad tym co w Was i dla Was jest ważne,
nad stworzeniem zgranej grupy;
nad rozwojem Was samych, społeczności i przyszłości świata
Zaangażowanie:
- jedno lub dwa indywidualne spotkania rekrutacyjne
- 12 spotkań trwających dwie godziny lekcyjne
- praca w grupach projektowych pomiędzy spotkaniami – około 1-2h tygodniowo (lub więcej, jeżeli będziesz tego chcieć)
Gdzie?
W siedzibie Fundacji Psycho-Edukacja na ul.Targowej 45/13 (w razie złej sytuacji pandemicznej zajęcia będą prowadzone on-line)
Kiedy?
Terminy spotkań:
nr | w czwartki 17-18:30 w dniach | etapy procesu |
WSTĘP | ||
1 | 12.01 | Zapoznanie, wspólna misja – co nas łączy jako przyszłe osoby zaangażowane |
2 | 19.01 | Szkoła marzeń / szkoła łagodząca problemy psychologiczne |
3 | 26.01 | Czuję, myślę, działam – rola elastyczności psychologicznej w globalnych dążeniach do zrównoważonego rozwoju |
4 | 2.02 | W grupie raźniej? – ludzka współpraca na części pierwsze |
5 | 9.02 | Muzyka zaangażowana, podział na grupy projektowe |
ROZPOZNANIE SYTUACJI | ||
6 | 02.03 | Jak poznać co męczy rówieśników w moim otoczeniu? Sposoby docierania do wiedzy. |
7 | 16.03 | Jak pozyskiwać informacje? Co będzie pomocne a co nie? |
8 | 30.03 | Wspólna analiza uzyskanych materiałów. Co chcemy powiedzieć? |
PROJEKT MUZYCZNY | ||
9 | 13.04 | Co chcemy powiedzieć dorosłym? Czego potrzebujemy do rozwoju psychicznego? |
10 | 27.04 | proces grupowy +warsztat z wybranym specjalistą muzycznym |
11 | 11.05 | proces grupowy +warsztat z wybranym specjalistą muzycznym |
12 | 25.05 | Omówienie projektu, wstępna prezentacja |
13 | 15.06 | Uroczyste podsumowanie projektu. Prezentacja wyników. |